Ce trebuie să știm despre suplimentele alimentare?  Suplimentele nutritive nu fac rău, nu produc dezechilibre în organism și în nici un caz nu se ajunge la hipervitaminoze. Oricum, ele trebuie să fie consumate corect, conform recomandărilor. În cazul în care cumpărați un supliment nutritiv verificați dacă are avizul Ministerului Sănătății și că eticheta menționează:

  • denumirea suplimentului și a substanțelor active din punct de vedere nutrițional sau metabolic;
  • informațiile despre consumul corect;
  • termenul de valabilitate, condițiile de păstrare;
  • faptul că produsele fac parte din categoria suplimentelor nutritive.

Eu recomand ca suplimente vitamina D (2000-5000 de UI pe zi, în special iarna), acizi grași omega 3 (2-5 grame pe zi), ceai verde 1-2 litri pe zi și un complex de vitamine si minerale. Pentru cei care fac efort fizic intens pot fi benefice suplimentele cu proteine din zer, caseină, dar și cu glutamină și creatină. Pentru slăbit, L-carnitina ar putea fi benefică. Evitarea zahărului, a făinii albe, a uleiului rafinat sau a margarinei ajută în mod sigur, căci o alimentație ce le contine nu poate fi compensată de nici un supliment. În același timp, 30 de minute de efort intens și 5 porții de fructe și legume zilnic sunt cele mai bune ‘suplimente’ din lume pentru a preveni diabetul, cancerul sau bolile de inimă. Multă sănătate!